dinsdag 3 april 2012

Opdrachtstelling

Fototoestellen zijn altijd bedoeld voor rechtshandigen, of de bediening moet in elk geval rechtshandig gebeuren. Cliënt heeft enkel een linkerhand. Er is een spiegelreflex van Sony, het enige merk dat de keuzeknop voor de modus links staan heeft bij de instapmodellen. Er is een afstandsbediening met kabel zoals gebruikt op een statief. Er zijn een aantal voorbereidingen gebeurd om er een linkerhandvat aan te maken, maar er bestaat nog geen gerealiseerde versie. 


 Waarom een standaard hulpmiddel niet volstaat:

- Linkshandig fototoestel
- Met het gewone fototoestel lukt het wel om de rechterknop te bedienen, door het fototoestel min of meer onderaan vast te grijpen, maar ideaal is het niet. Om een instelling te veranderen, of om te zoomen, moet het toestel dan ook meestal eens herpakt worden. Met een links handvat is dat wellicht minstens te verbeteren.

3 opmerkingen:

  1. Ben ik al jaren naar op zoek en ik denk dat ik niet de enige ben,
    als ze te krijgen zijn ben ik de eerste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben vrijwilliger voor iemand die door een infarct alleen zijn linkerhand kan gebruiken. En hij is vast niet de enige. Dus het lijkt me een gat in de markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inmiddels 2017, is er al iemand in dat gat gesprongen? Mijn man is ook linkshandig geworden doordat hij een infarct heeft gehad. Hij wil dolgraag foto's maken. Maar wat is dat moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen